luni, 29 iunie 2009

Am testat, va recomand.



Cautam de mult timp o cafea ecologica100% arabica care sa-mi placa. De ce 100% arabica? Pentru ca are mult mai putina cofeina si implicit un impact mai mic asupra glicemiei. Asa cum spunea Michael Montignac, espresso italian, in ciuda faptului ca este o cafea tare, nu are cel mai mare continut de cafeina datorita presiunii aburilor cu care este tratata. Cafeaua la filtru are cel mai mare procent de cofeina chiar daca pare cea mai slaba. Daca nu putem renunta la cafea, cel mai indicat este sa consumam cafea fara cofeina. Cum unii dintre noi nu prea reusim sa renuntam la cafea este bine sa folosim o cafea arabica 100%. Cu atat mai bine daca este si ecologica. Eu am incercat mai multe sortimente, dar asta mi-a placut cel mai mult. Am cumparat-o din Billa. Pret in jur de 20 lei (500 gr).







Va prezint acest magiun pentru ca mi se pare cel mai bun lucru de pe piata la capitolul "gemuri - dulceturi". Chiar daca eu m-am pregatit din toamna trecuta si am camara plina de gemuri si dulceturi dintr-o gama foarte mare de fructe (cu fructoza, evident) am avut curiozitatea sa testez acest magiun datorita faptului ca este natural si nu are adaos de zahar. Practic este singurul magiun romanesc natural de pe piata. Povestea acestui magiun este frumoasa dupa parerea mea. Reteta acestui magiun apartine prin licenta unei fabrici din Topoloveni din 1914 si reteta s-a transmis din generatie in generatie proprietarilor acestei fabricute. Ani de zile acest magiun se exporta in Germania si Austria in butoaie si aceste tari ii adaugau zahar si il ambalau la borcane pe care-l vindeau in toate tarile Europei, inclusiv Romania.:-( (la preturi mult mai mari). El se prepara in perioada 15 aug-15 oct din 4 soiuri tomnatice de prune si se obtine prin fierbere in recipiente duble de ceramica si fara adaos de zahar. Este foarte gustos si are aroma magiunului pe care bunica mea mi-l facea in copilarie. Daca-l luati dintr-un supermarket va costa 7.5 lei, dar l-am vazut si la 12.5 lei. Sunt convinsa ca o sa va placa.




Cel mai cerut preparat cu pui la Fibrio Restaurant este "Puiul Chinezesc" care contine pe langa carnea de pui, legume trase la tigaie in ulei de masline si inabusite in sos de soia. Calitatea sosului de soia este foarte importanta. Sosul de soia se obtine prin fermentarea boabelor de soia, cereale, apa si sare. Sosul de soia este originar din China si este foarte folosit in bucataria asiatica. Din pacate, nu orice sticla de sos de soia merita cumparata. Sosul de soia autentic este fermentat cu koji si alte microorganisme inrudite si se prepara din boabe intregi de soia. Marcile ieftine se prepara din proteina de soia hidrolizata si au adaos de zahar, faina, sirop de glucoza-fructoza. Cel mai mare producator de sos de soia este Kikkoman si ofera produse preparate in mod natural fara adaos de conservanti. Pentru cei care nu stiu sosul de soia trebuie ferit de lumina si pastrat la frigider. Daca desfaceti o sticla si nu o tineti la frigider capata un gust amar. L-am gasit in Kaufland si Metro si costa 11 lei.







Pui Chinezesc cu orez basmati.








Azi am facut 2 sortimente de inghetata noi, dar cum nu am inca fotografii pentru ca este inca la congelator, maine dimineata va spun despre ce este vorba.




Vorba gandului meu inainte de "noapte buna": Si maine este o zi si o minune se poate intampla"