luni, 25 mai 2009

Razvan merge mai departe






Aman din lipsa de timp si nu pentru ca mi-ar fi fost lene, sa scriu despre evolutia lui Razvan. Recunosc insa, ca mustrarile prietenilor m-au determinat la sfarsitul unei zile de munca (chiar daca este duminica) sa va spun 2 vorbe despre ce s-a mai intamplat cu Razvan si lupta lui impotriva kilogramelor in plus.












La inceput am luat in calcul esecul. Acum regret.

De un an de zile tot discutam cu Razvan sa incepem un program serios de slabire, cu mancare sanatoasa, fara infometare si care sa devina un stil de viata. Si cum viata a vrut ca intre timp visul vietii mele sa prinda contur (Fibrio Restaurant), am inceput pe 1 martie mai hotarati ca niciodata. Recunoasc ca o parte din colegii lui m-au atentionat ca Razvan este un pofticios si ca in cele din urma va ceda ispitelor culinare mai ceva ca in fata unei fete Morgana, asa ca am luat in calcul si esecul total (scuze Razvan) si abaterile si alte obstacole ce ar fi putut incetini drumul (ca de exemplu Pastele) spre cele 90 kg pe care si le dorea Razvan. Am luat in calcul orice, dar am mers mai departe fara sa ma gandesc prea mult la ele pentru simplu fapt ca Razvan mi-a oferit una din cele mai mari surprize din ultimul timp.













Mandru de rezultate...














Oricine si-ar dori sa faca echipa cu Razvan


Nu va ganditi ca am asternut pe hartie un meniu saptamanal si i l-am inmanat sa-l respecte. Nu i-am facut target nici cu kilogramele pe care sa le slabeasca saptamanal, nici cu numarul de calorii (este o teorie in care nu cred), nici cat sport sa faca sau sa nu faca, dar l-am rugat sa-si respecte programul pe care si-l hotaraste (si aici ma refer la modul cum isi organizeaza viata, prioritatile, odihna). Razvan a inteles ca prima regula pentru rezultate este sa cautii echilibru in tot ce faci. Eu nu cred in restrictii severe carora mai devreme sau mai tarziu le cedezi si chiar le razbuni. Daca la inceput Razvan nici nu indraznea sa comande pranzul sau cina din meniu, chiar daca il intrebam ce si-ar dori sa consume, cu timpul, conjuncturile (ca sa nu spun ca de multe ori am facut-o intentionat) l-au facut sa fie nevoit sa hotarasca singur ce trebuie sa manance. Si a facut-o cu succes, dovada stand rezultatele.


Razvan traieste liber, fara frustrari alimentare si are un stil de viata de invidiat


Trecand peste trezitul la 5 dimineata deoarece emisiunea "dementilor"(la Radio 21) incepe la 6 dimineata, Razvan are un stil de viata de invidiat si pe care l-as da drept exemplu in orice moment. Mananca sanatos, face mult sport, atat de mult incat vorba lui "neam de neamul lui n-a mancat pe paine (Fibrio, evident :-)) atat sport", nu se lasa tentat de mizeriile alimentare frumos ambalate de pe piata si a inteles ca sanatatea este mai presus de orice, cu atat mai mult cu cat ultimele analize au iesit foarte bune. Recunosc ca nu mi-am inchipuit niciodata ca el va fi atat de hotarat in lupta cu kilogramele, recunosc ca inca este o continua surpriza pentru mine prin modul in care-si organizeaza viata, dar mai ales prin modul in care-si prioritizeaza programul. Ce credeti ca raspunde la intrebarea "Ce faci?" ori de cate ori i s-ar adresa intro zi? Nu spune"Bine", nu spune"Muncesc", nu "spune "Sunt obosit", nu spune"Sunt stresat" ci intodeauna "Slabesc!". E atat de fericit de rezulatele care nu s-au lasat asteptate prea mult incat ca am senzatia ca lupta lui cu kilogramele a devenit jucaria de care se bucura cel mai tare in prezent.










Saptamana trecuta l-am socat cand intro zi la masa de pranz i-am adus mici de capra cu salata de varza. M-a intrebat de nu stiu cate ori daca nu cumva este o gluma. Nu, nu a fost o gluma ci exceptia care confirma regula.













De la antrenamente in sala la mult sport in aer liber









Dupa ce ne-am contrazis ca sportul in aer liber nu se compara cu cel din sala, el fiind de partea salii, Razvan a testat un antrenament pe stadio si stadionul a devenit o parte din viata lui.









Daca la capitolul "alimentatie" Razvan m-a surprins placut deoarece a inteles ca ceea ce i-am recomandat sa manance reprezinta un stil de viata si nu o dieta, la capitolul "sport" m-a lasat cu gura cascata. De la 2 antrenamente in sala la 2 antrenamente in aer liber pe stadionul Tineretului indrumat de cel mai bun instructor din orasul asta (parere personala si nu numai), Stelica (Stelian Tufaru) plus baschet o data pe saptamana, plus fotbal din cand in cand, plus bicicleta, mers pe munte si orice alta activitate sportiva i-a iesit in cale. Azi, la pranz, a reusit sa ma surprinda din nou cand m-a sunat sa-mi spuna ca a participat la evenimentul sportiv (actiune impotriva sedentarismului) organizat in Parcul Tineretului de Mircea Badea si Carmen Bruma si multi alti colegi din Antena (http://www.cancan.ro/2009-05-25/Mircea-Badea-a-scos-5000-de-oameni-in-strada.html) unde a alergat 6 kilometri. Asa da! Tot respectul meu pt un om care acum o luna de zile abia putea sa faca 2 ture de stadion legate, dar care printro ambitie, cum rar mi-a fost dat sa intalnesc, a reusit intrun timp atat de scurt sa ajunga la performanta de a alerga echivalentul a 15 ture de stadion.























Razvan stie lectia ca pe "Tatal nostru"


Razvan nu mai are nevoie de mine si cand spun asta nu inseamna ca nu-l sustin in "proiectul lui" ci doar ca ii sunt alaturi ori de cate ori are nevoie de un sfat sau o parere atunci cand va lua pranzul sau cina la Fibrio. El a invatat ce trebuie sa manance pentru a slabi, ce trebuie sa manance pentru a se mentine, cum repara o abatere mica sau mare, cum compenseaza o masa mai buna cu una mai "grea", ce mananca inainte de sport si ce nu e bine sa mananci inainte de sport. A invatat sa aleaga ce este bun in tot ce-i rau, dar mai ales sa se bucure de imaginea pe care i-o ofera o silueta din ce in ce mai aproape de ce cea pe care si-o doreste.





Mandru de oul de strut pe care i l-am imprumutat doar pt fotografie si pe care am sa-l gatesc prietenilor pentru ca o matusa mi l-a oferit cu drag. Cristi, ospatarul care s-a declarat un fun al lui Razvan a tinut sa-i demonstreze ca un ou de gaina este de 20 de ori mai mic.







15 kilograme mancand sanatos si gustos ... la Fibrio

Au trecut aprope 3 luni de cand am dat Start-ul si Razvan cantareste cu 15 kg mai putin si cateva numere la haine in minus. Pe langa sportul in aer liber Razvan a descoperit si sportul prin magazine dupa haine, lucru care pare sa nu-i displaca (:-)). Pentru el kilogramele in minus se masoara si prin faptul ca atunci cand merge cu masina nu mai poate sa tina telefonul pe burta fara sa cada, ca poate sa stranga pumnul fara sa para un balon buretos fara forme, ca poate sa-si stranga prosopul in jurul taliei dupa dus. Cand am inceput avea ca target final 90 kg pana in septembrie, acum isi doreste sa ajunga la 85 kg pana la sfarsitul anului ceea ce ii doresc din tot sufletul sa obtina. Numai cine nu a luptat impotriva kilogramelor in plus nu intelege respectul pe care il port lui Razvan care mi-a demonstrat ca atunci cand iti doresti cu adevarat ceva este imposibil sa nu obtii. Am in jurul meu oameni pentru care 5 kg sunt un calvar si imposibil de invins. Pentru ei am sa atasez la final 2 fotografii cu Razvan in perioada cand avea 143 kg, adica cu 35 kg mai mult. Cand privesc aceste fotografii, am senzatia ca este un balon cu chipul lui Razvan