luni, 9 februarie 2009

O faina cu IG mic NU este o INVENTIE!


Am spus asta fiecarui jurnalist sau reporter care mi-a solicitat un interviu sau mi-a cerut informatii, dar nici unul nu m-a auzit. Sau m-au auzit dar n-a contat. Este mai bine sa scri ca s-a inventat o faina miraculoasa care te slabeste decat sa redai informatia exact asa cum ti se ofera. De ce ma deranjeaza atat de tare cand se spune ca am inventat? Pentru ca a amesteca niste fainuri, integrale si sanatoase pentru a obtine un produs si mai sanatos si indispensabil vietii (zic eu) nu defineste o inventie.
In lumea asta sunt multi oameni care au obtinut, pentru ca au fost interesati, o faina cu indice glicemic mic si nu s-au crezut inventatori. Montignac este unul dintre ei, un altul este un mic producator american (poate sunt mai multi, eu stiu doar de unul), precum si o multime de oameni (mai mare decat va puteti inchipui) interesati de sanatatea lor si reuniti in mici comunitati bine sudate de internet. Condusi de dorinta, pasiunea sau nevoia de a manca sanatos si nu in ultimul rand de a slabi, toti cei enumerati au gasit dupa zeci sau sute de incercari, cate o formula de faina cu indice glicemic mic careia i-au dat sau nu o denumire. Cum as putea eu sa spun ca am inventat faina cu indice glicemic mic cand atatia altii au facut acelasi lucru inaintea mea?

Pentru mine a obtine o faina de calitate cu indice glicemic mic este ca si cum un bucatar maestru ar obtine un desert special , inventie proprie si care te impresioneaza in mod deosebit prin gust si prezentare. Oare toti bucatarii care au imaginatie si obtin niste preparate iesite din comun sunt inventatori?

Multi vor spune ca sunt nebuna si ca nu inteleg de ce spun asta. Nu-mi pasa. Vreau sa se stie ca intradevar faina Fibrio este o faina speciala, obtinuta prin amestecul a 5 tipuri de faina integrala (grau, secara, ovaz, canepa, soia, tarate) in asa fel incat indicele ei glicemic sa fie mic (adica sa te ajute sa slabesti si sa te menti) si nu in ultimul rand, sa dea un gust deosebit preparatelor in a caror compozitie intra.

Daca va intrebati de ce totusi presa a scris mereu ca am inventat si ca faina este „miraculoasa” o sa va raspund eu pentru ca acum stiu: titlul vinde! Asa am aflat ca multe ziare au oameni speciali angajati care sa hotarasca titlurile articolelor pe care altii le scriu.Nu am scris pentru a blama ziaristii care pana la urma m-au ajutat sa-mi promovez afacerea si nici pentru a le da lectii cum sa-si faca treaba ci pur si simplu din dorinta de a informa corect posibili cititori ai respectivelor articole, dar mai ales din dorinta de a fi echitabila fata de cei care au depus acelasi efort ca si mine, din orice colt de lume, de a obtine o faina sanatoasa cu indice glicemic mic. Cu siguranta nici o faina cu indice glicemic mic din lumea asta nu seamana cu celalalte, dar toate au acelasi scop in folosul celor care o folosesc: sanatate si greutate optima!